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MUSEUM of the CITY of NEW YORK: Activist New York- A continuing refuge

13.7.16

By protesting for their rights, Quakers and Jews, along with Lutherans and Baptists, helped open New Netherland to religious toleration. After the English took over in 1664, these groups stayed on and enjoyed new liberties granted by the Crown and local authorities in what was now New York. Although Catholic worship was still against the law, members of many different Protestant groups- including more Quakers- arrived and stayed. By the early 1700s, Manhattan´s Jews could worship openly, vote, and serve on juries and the Common Council; in 1730 they built their first synagogue. Religious minorities helped establish a city that would become a refuge for immigrants from across the Atlantic world.

Gracias a las protestas en pos de sus derechos, los Cuáqueros y los Judíos, junto con los Luteranos y Bautistas, consiguieron una mayor apertura de la Nueva Holanda a la tolerancia religiosa. Después de los Ingleses en 1664, estos grupos se quedaron y disfrutaron de nuevas libertades concedidas por la Corona y las autoridades locales, en lo que ahora era Nueva York. Aunque el culto católico seguía estando prohibido por la Ley, miembros de diferentes grupos protestantes - incluyendo más Quakers- llegaron y se quedaron. A principios de la década de 1700, los Judíos de Manhattan podían ejercer su culto abiertamente, votar y servir en Jurados y el Common Council; en 1730 se construirá la primera sinagoga. Las minorías religiosas ayudaron a establecer y asentar una ciudad que se convertiría en un refugio para los inmigrantes de todo el mundo atlántico.



***Quakers
When members of the Society of Friends, or “Quakers”, an English protestant sect. arrived in New Amsterdam in 1657, Stuyvesant and the Dutch Reformed ministers viewed them as a threat to civil and religious order. Quakers preached openly in the streets, believed all people were spiritual equals (including women and slaves) and refused to remove their hats in the presence of civil officials- as was expected of all colonists. Afraid this new group would destabilize the colony, Stuyvesant ordered Quaker preachers to be expelled and fined any colonists who welcomed them into their homes.

Cuando los miembros de la Sociedad de Amigos, o "cuáqueros", una secta protestante Inglesa llegaron a la Nueva Amsterdam en 1657, Stuyvesant y los ministros Reformistas Holandeses los consideraron una amenaza para el orden civil y religioso. Los cuáqueros predicaban abiertamente en las calles, creían que todas las personas eran espiritualmente iguales (incluyendo mujeres y esclavos) y se negaban a quitarse el sombrero en presencia de los Funcionarios- y que era lo que se esperaba de todos los colonos. El miedo a que este nuevo grupo desestabilizara la colonia, hizo que Stuyvesant ordenara expulsar a estos predicadores Cuáqueros y que se multara a cualquier colono que les diera la bienvenida a sus casas.

In 1657, 31 settlers in the Dutch colony of New Netherland (now New York and New Jersey) risked arrest and banishment when they came to the defense of members of the Society of Friends- known as Quakers- who had been banned from the colony. Insisting on their right “to do good unto all men”, these residents of Vlissingen (today´s Flushing, Queens) offered shelter to the Quakers despite the disapproval of Director-General Petrus Stuyvesant.


En 1657, 31 colonos de la colonia holandesa de Nueva Holanda (ahora Nueva York y Nueva Jersey) se arriesgaron a ser detenidos y expulsados cuando salieron en defensa de los miembros de la Sociedad de Amigos- conocidos como Quakers- y cuya presencia había sido prohibida en la colonia. Insistiendo en su derecho "de hacer el bien a todos los hombres", estos residentes de Vlissingen (Flushing, Queens) ofrecieron refugio a los cuáqueros, a pesar de la desaprobación de Director General Petrus Stuyvesant.

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