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MUSEUM of the CITY of NEW YORK: Activist New York- The Nativist Legacy

15.6.16
In June 1835, inventor Samuel F.B Morse was one of the New Yorkers who created the first political party in the nation directed against immigration: the Native American Democratic Association. Made up of American-born Protestant civic leaders, businessmen, and artisans, its aim was to prevent “the overthrow of this Republic” by the growing number of Catholic foreigners entering the city.

En junio de 1835, el inventor Samuel Morse F.B forma parte de la creación del primer partido político en la nación dirigido contra la inmigración: Native American Democratic Association. Compuesto por Americanos de nacimiento, comprendía líderes cívicos Protestantes, empresarios y artesanos, y su objetivo era evitar "el derrocamiento de la República" por el creciente número de extranjeros católicos que entraban en la ciudad.




Also, beginning in 1835, the Native American Democratic Association published a newspaper, The Spirit of ´76, to spread the group´s anti-immigrant and anti-Catholic platform.

Además, a partir de 1835, la Native American Democratic Association comenzó a publicar un periódico, The Spirit of ´76, para difundir esta plataforma anti-inmigrante y anti-católica.

New York activists like Samuel Morse and publisher James Harper blamed the city´s immigrants for the poverty and crime that plagued the growing slums. In Morse´s words, foreigners were “filthy and ragged in body, ignorant in mind..they fill your streets with squalid beggary, and your highways with crime”. Nativists aimed to lengthen the period before new arrivals could become citizens, vote, or hold public office, and to pass laws that protected Americans from immigrants competing for their jobs.

Activistas de Nueva York como Samuel Morse y el editor James Harper culpaban a los inmigrantes de la pobreza y el crimen de los crecientes barrios marginales
Los nativos tenían como objetivo alargar los períodos por los cuales los recién llegados pudieran convertirse en ciudadanos, votar o ejercer cargos públicos; y aprobar leyes que protegieran a los estadounidenses de los inmigrantes en la consecución de un puesto de trabajo.


Nativism began to lose popularity in the 1850s, as the slavery issue took center stage. But their agenda persisted. After the Civil War, battles resumed over school funding, the prohibition of alcohol, and political corruption in inmigrant- dominated Tammany Hall.
In the early 20th century, immigration soared again and rekindled activism, with New Yorkers playing key roles in shaping a 1924 law that cut off immigration from Southern and Eastern Europe. Forty years later, it was Brooklyn congressman Emanuel Celler who helped eliminate quotas based on nationality and re-open immigration
Today, immigration is still hotly debated, as New Yorkers and other Americans argue over policy reform and the issued surrounding undocumented immigrants.

Esta corriente comenzó a perder popularidad en la década de 1850, ya que la cuestión de la esclavitud pasó a estar en primera plana. Pero su agenda persistió. Después de la Guerra Civil, las diferentes batallas se reanudaron, incluyendo temas como la financiación de las escuelas, la prohibición del alcohol, y la corrupción política.
En el siglo 20, el tema de la inmigración se disparó de nuevo y reanudó el activismo, con los neoyorquinos jugando un papel clave en la conformación de una ley 1924 que interrumpía la inmigración procedente del Sur y el Este de Europa. Cuarenta años más tarde, un congresista de Brooklyn, Emanuel Celler, ayudó a eliminar las cuotas basadas en la nacionalidad y a la apertura de la inmigración.

Hoy en día, la inmigración sigue siendo objeto de acalorados debates, con los neoyorquinos y estadounidenses en general discutiendo sobre una reforma de la política y una solución al tema de los inmigrantes indocumentados.

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