ART MADRID
UN BLOG SOBRE ARTE



GUSTAV METZGER…"Lift Off!"

31.8.14
“When I was young I wanted art that would lift off - that would levitate, gyrate,
bring together different - perhaps contradictory aspects of my being.”

Gustav Metzger


Gustav Metzger is one of the foremost figures of the post-war avant-garde in Britain.
Born in 1926, his career has spanned over 60 years of art and political activism.

Gustav Metzger es una de las figuras más destacadas de la vanguardia de posguerra en Gran Bretaña
Nacido en 1926, su carrera abarca más de 60 años de arte y activismo político.







The artist came from Nuremberg to Britain as a refugee in 1939, when he was 13.
He began his education as a student at Cambridge School of Art in the 1940s and lived in East Anglia throughout much of the 1950s. Two of his most significant lecture demonstrations, in which Metzger presented his ideas around auto-creation and auto-destruction, were staged at Cambridge University in 1960 and 1965.

El artista llegó desde Nuremberg a Gran Bretaña como refugiado en 1939, cuando tenía 13 años
Comenzó su educación como estudiante en la Escuela de Arte de Cambridge en la década de 1940 y vivió en East Anglia gran parte de la década de 1950. Dos de sus conferencias más importantes, en las que Metzger presentó sus ideas acerca de la Auto-Creación y la Auto-Destrucción, tuvieron lugar en la Universidad de Cambridge en 1960 y 1965.


Visitors to Lift Off! will be submersed in Gustav Metzger’s world of creative experimentation and activism between the late 1950s and early 1970s
This exhibition focuses on the artist most ephemeral Auto-Creative artworks, which use elements including air, water, light and natural materials such as mica or liquid crystals.
He makes visible natural processes or the physical properties of these elements, to create "art, untouched by artists".

Los visitantes de Lift Off! se verán sumergidos en el mundo de la experimentación creativa y el activismo, de Gustav Metzger, entre finales de 1950 y principios de 1970
Esta exposición se centra en las obras de arte Auto-Creativo más efímeras del artista, que utilizan elementos como aire, agua, luz y materiales naturales como la mica o cristales líquidos
Él hace visibles los procesos naturales o las propiedades físicas de estos elementos, para crear "arte, al margen de los artistas".



Auto-Destructive Art, Machine Art, Auto-Creative Art (Third Manifiesto, 1961)
"Each visible fact absolutely expresses its reality.
Auto-Creative Art is art of change, growth, movement.
Auto-Destructive Art and Auto-Creative Art aim at the integration of art with the advances of science and technology.
Auto-Destructive Art is an attack on capitalist values and the drive to nuclear annihilation"

"Cada hecho visible expresa absolutamente su realidad. 
El arte Auto-Creativo es el arte del cambio, el crecimiento, el movimiento. 
El objetivo del arte Auto-Destructivo y el arte Auto-Creativo en la integración del arte con los avances de la ciencia y la tecnología. 
Arte Auto-Destructivo es un ataque a los valores capitalistas y la unidad de la aniquilación nuclear"


The exhibition includes a new film of Metzger in conversation with curator Elizabeth Fisher.

La exposición incluye un vídeo de Metzger en conversación con la comisaría de la exposición, Elizabeth Fisher.



Gustav Metzger in conversation with Elizabeth Fisher from Kettle's Yard on Vimeo.

No hay comentarios: